Practica 10: La holofonia


Es quan estem parlant d’una especialització, que es un espai sonor en 3D.
La holofonia à ens referim a al 3D
La holografia à ens referim a les imatges en 3D

Qui va inventar-la va se Hugo Zacarelli, que ho va patentar al 1980, que va ser ell mateix qui va desenvolupar una oïda artificial. Que per fer-la utilitza un cap de maniquí, que al contrari de posar un nervi després del cargol, va posar un micròfon.
















Al principi només era “MONO”, un sol, però més endavant en va posar un altre, per tant “STEREO” (sistema binaural). La diferencia entre les dues orelles: els temps i  la intensitat  L’assimetria dóna els paràmetres per determinar la localització del so. Per tant si no existís l’assimetria, tots els sons i sorolls, arribarien al mateix moment i no sabrien d’on arribarien, només sentiries sons i sorolls sense saber res més.
Exemple: https://www.youtube.com/watch?v=5ok-cLskKqg



Zacarelli, va fer proves que si amb una oïda funcionava i va funcionar, però no tant bé com amb dues.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada